Ten zatracený kobalt….

Dobrý den, jsem průměrný český motorista a sháním auto. Nejsem žádný milionář, takže si určitě nekoupím elektromobil. Kudy jezdí, tudy hoří, kobalt do baterií těží malé děti v Africe, baterie vydrží nejvýš 100 000 km a nová stojí milion. A kde postavíme těch 17 nových Temelínů, abychom všechny elektromobily dokázali uživit? Raději si koupím moderní auto na benzín. Co na tom, že spalovací auta prý hoří 11× častěji, než elektrická, kobalt se používá v rafinériích při zpracování ropy, zatímco nejnovější baterie v elektromobilech už žádný kobalt neobsahují? Nenechám si jen tak něco namluvit, takže budu se svým novým spalovákem každý rok jezdit na pravidelný servis za několik tisíc, abych měl jistotu. Elektrická auta prý žádný servis nepotřebují, ani olej se v nich nemění. Dokonce jim neodcházejí EGR ventily, dávkovače AdBlue, ani částicové filtry, protože nic takového nepotřebují. Ale kdo by měl takovému autu věřit? Každý přece ví, že čím složitější, tím lepší. A já si za své jistoty rád připlatím. Ale moment, nechtěl jsem na začátku spíš ušetřit?

Ladislav Čermák
fDrive

Kam dále

Přiložíš ruce, neodtrhneš více

Přiložíš ruce, neodtrhneš více

Veřejná debata o elektromobilech se zúžila na dojezd, komfort nabíjení a bezpečnost. Ponechme stranou, že má k racionalitě daleko a pořád dokola se v ní objevují stejné nepravdy. Úplně v ní zaniká další důležitý aspekt, který se přitom u spalovacích aut řešil...