Často kladené otázky
Často kladené otázky
Chci výpis z nebankovního registru
Nejste si jistí Vašimi závazky? Pod obrázkem níže naleznete všechny své finanční závazky, které jsou na Vás aktuálně evidované.
Webový portál kolikmam.cz je společným projektem Bankovního registru klientských informací (BRKI) a Nebankovního registru klientských informací (NRKI), společnosti CRIF – Czech Credit Bureau a je podporovaný bankami, stavebními spořitelnami, leasingovými, splátkovými a faktoringovými institucemi, které působí na českém finančním trhu a jsou uživateli jednotlivých registrů. Registrací do portálu kolikmam.cz získáte přístup k úvěrové zprávě nebo ostatním službám z pohodlí domova či kanceláře 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.
Kontrola financování vozidla (podle VIN)
Chci přihlásit nového vlastníka vozidla
Za účelem přihlášení / odhlášení společnosti Leasing České spořitelny jako vlastníka vozidla vždy požádejte naši společnost o vystavení plné moci, bez které není možné tyto změny na příslušném registru vozidel vykonat.
O vystavení plné moci můžete požádat prostřednictvím našeho online formuláře Žádost o vystavení plné moci za účelem jednání s registrem motorových vozidel. Na základě Vaší žádosti zajistíme odeslání plné moci v elektronické podobě, a to přímo do datové schránky Vámi zvoleného registru vozidel. Po zpracování tohoto požadavku Vám formou SMS nebo e-mailové zprávy odešleme potvrzení o odeslání plné moci, které musí být Vámi předloženo pracovníkům registru motorových vozidel.
Změnu zápisu vlastníka vozidla je nutné zajistit na registru motorových vozidel, a to nejpozději do 10 pracovních dnů ode dne prodeje vozidla. Nesplněním této povinnosti se v souladu s platnou legislativou vystavujete riziku uložení pokuty ve výši 50 000 Kč.
Chci změnit datum splatnosti splátek
Nevyhovuje Vám termín splatnosti Vašich řádných splátek? Požádejte kdykoliv o jeho změnu:
- elektronicky prostřednictvím naší on-line klientské zóny
- písemně prostřednictvím formuláře Žádost o změnu data splatnosti splátek (po řádném vyplnění a podpisu žádosti klientem formulář zašlete na adresu sídla společnosti Leasing České spořitelny nebo na e-mailovou adresu info@leasingcs.cz)
Nový termín splatnosti si můžete stanovit na kterýkoliv den v měsíci a Vy tak nemusíte řešit jakékoliv problémy související s případným nedodržením termínu splatnosti Vašich závazků, jako jsou například případné poplatky za písemné upozornění nebo penále za pozdní zaplacení. Změna je zpoplatněna dle platného Sazebníku poplatků společnosti Leasing České spořitelny.
Jsem ve finanční tísni
Restrukturalizace splátkového kalendáře
Nebudete-li schopni dostát svým závazkům, např. z důvodu ztráty zaměstnání nebo dlouhodobé nemoci, kontaktujte naši společnost bez zbytečného odkladu, tj. dříve, než budou Vaše závazky po splatnosti.
Před podáním žádosti důkladně zvažte Vaše finanční možnosti. Ne vždy je pro Vás nejlepším řešením dané situace odklad, resp. snížení výše splátek.
Odklad splátek není pro Vás vhodným řešením v případě, že se Vaše finanční situace po období restrukturalizace nezlepší. Odkladem splátek se Váš problém pouze odsouvá na pozdější dobu a může způsobit navýšení doplatku smlouvy v případě jejího mimořádného ukončení.
Pokud vyhodnotíte, že restrukturalizace pro Vás není vhodným řešením, neváhejte se na nás obrátit s žádostí o individuální pomoc.
Rozhodnete-li se pro podání žádosti o restrukturalizaci, popište vždy co nejkonkrétněji Vaši stávající situaci a Váš požadavek, abychom pro Vás byli schopni připravit nejlepší možné řešení.
Data splatnosti a výše splátek dle původního Splátkového kalendáře musí být řádně dodržována až do doby oboustranného podpisu Dodatku k námi uzavřené smlouvě vč. nového Splátkového kalendáře.
Detailní informace o možnostech řešení finanční tísně naleznete zde
Jak postupovat při vrácení vozidla pronajatého na operativní leasing
Kdy musím vozidlo vrátit …
Vozidlo musí být klientem přistaveno (vráceno) v poslední den pronájmu vozidla (jestliže tento den připadá na víkend nebo státem uznávaný svátek, přistavte vozidlo v nejbližší předcházející pracovní den).
Jste s vozidlem spokojeni a chcete si ho odkoupit …
Stačí nás nejpozději 10 pracovních dnů před skončením pronájmu vozidla kontaktovat a nahlásit aktuální stav ujetých kilometrů a my Vám zpracujeme cenovou nabídku na jeho odkup (bez nutnosti jeho přistavení a dalšího vyúčtování případného nadměrného opotřebení a nadlimitních / podlimitních kilometrů).
Kam musí být vozidlo přistaveno …
Vozidlo musí být Vámi přistaveno na místo určené společností Leasing České spořitelny. Místo a kontaktní osoby Vám budou vždy oznámeny písemně, a to jeden měsíc před skončením pronájmu vozidla.
Co musí být vráceno jako součást vozidla …
Spolu s vozidlem musí být z Vaší strany vráceny níže uvedené doklady a vybavení:
- osvědčení o registraci vozidla
- potvrzení o zaplacení povinného ručení tzv. zelená karta
- servisní knížka a návody k obsluze
- náhradní klíče a povinná výbava
- sada sezónních pneumatik (pokud byla součástí poskytnutých služeb)
- kód rádia a alarmu (pokud byly předány)
- záruční listy k doplňkům či příslušenství (např. autorádio, tažné zařízení)
- tankovací karta (pokud byla součástí poskytovaných služeb)
V případě, že tato výbava nebude součástí vozidla při jeho vrácení, budou Vám dané položky vyúčtovány v rámci závěrečného finančního vyrovnání pronájmu vozidla jako vícenáklady.
Jak vozidlo připravit na vrácení …
Abychom mohli vozidlo společně zkontrolovat, musí být:
- provozuschopné na veřejné komunikaci
- provedeny všechny pravidelné servisní prohlídky
- umyté (zevnitř i zvenku)
- s dostatkem paliva na provedení zkušební jízdy
- odstraněny reklamní polepy (včetně zbytků lepidla)
Pokud vozidlo nebude předáváno v tomto stavu, budou jednotlivé úkony provedeny z naší strany a vzniklé vícenáklady Vám budou vyúčtovány v rámci závěrečného finančního vyrovnání pronájmu vozidla.
Co dělat, pokud je vozidlo poškozené …
Před vrácením vozidla nahlaste všechny pojistné události a vozidlo nechte opravit. Po vrácení vozidla již nelze pojistné události ani opravy řešit a veškerá poškození Vám budou fakturována jako nadměrné opotřebení vozidla.
Chcete vědět, jak poznáte přijatelné, a naopak i nepřijatelné poškození vozidla? Seznamte se s Manuálem běžného a nadměrného opotřebení.
Chci nahlásit změnu údajů na smlouvě
Změnu korespondenční adresy, mobilního telefonu a e-mailové adresy nám můžete nahlásit prostřednictvím naší on-line klientské zóny.
Ostatní změny osobních údajů (trvalé bydliště, sídlo, obchodní název aj.) je nutné nahlásit písemně, a to prostřednictvím formuláře Žádost o změnu osobních údajů, který odešlete včetně povinných příloh na adresu sídla společnosti Leasing České spořitelny nebo na e-mailovou adresu info@leasingcs.cz.
Veškeré tyto změny jsou bezplatné a jejich nahlášení Vám zajistí včasné informování o stavu Vaší smlouvy.
Potřebuji půjčit velký technický průkaz
Žádost o zapůjčení technického průkazu může být podána:
- elektronicky prostřednictvím naší on-line klientské zóny
- osobně, a to přímo v sídle společnosti Leasing České spořitelny (klient se prokazuje platným dokladem totožnosti nebo může k převzetí technického průkazu zplnomocnit třetí osobu, která se prokáže platným dokladem totožnosti a originálem úředně ověřené plné moci opravňující tuto osobu k převzetí technického průkazu za klienta)
- písemně prostřednictvím formuláře Žádost o zapůjčení originálu velkého technického průkazu (po řádném vyplnění a podpisu žádosti formulář zašlete na adresu sídla společnosti Leasing České spořitelny nebo na e-mailovou adresu info@leasingcs.cz)
Společnost Leasing České spořitelny je oprávněna odmítnout zapůjčení technického průkazu, a to zejména v případech, kdy má klient pohledávky po splatnosti nebo je v prodlení s plněním jakýchkoliv svých dalších závazků vyplývajících ze smlouvy.
Jak postupovat při hlášení nehody
V případě, že na předmětu financování došlo k pojistné události, oznamte ji co nejdříve příslušné pojišťovně a následně společnosti Leasing České spořitelny prostřednictvím online formuláře Nahlášení pojistné události, který také slouží jako žádost o vystavení devinkulace (tzn. vydání souhlasu s výplatou pojistného plnění ve Váš prospěch).
Policii ČR přivolejte vždy, pokud došlo k dopravní nehodě, u které vznikla celková škoda na vozidle, včetně přepravovaných věcí, minimálně 100 000 Kč a více. V opačném případě Policie ČR být přivolána nemusí za předpokladu, že účastníci nehody se domluví na míře zavinění. V takovémto případě je nezbytně nutné sepsat s účastníky nehody Záznam o dopravní nehodě. Pokud některý z účastníků odmítne sepsat záznam o dopravní nehodě nebo se jedná o odcizení vozidla, je nutné Policii ČR přivolat vždy.
Vozidlo neopravujte dříve než po provedení prohlídky technikem pojišťovny. Oprava vozidla musí být provedena vždy v autorizovaném servisu výrobce.
Po dobu opravy vozidla jste povinen dál hradit své závazky vůči společnosti Leasing České spořitelny.
Přeji si převést smlouvu na třetí osobu
Převod smlouvy na třetí osobu je možný pouze s písemným souhlasem společnosti Leasing České spořitelny a je zpoplatněn dle platného Sazebníku poplatků společnosti Leasing České spořitelny.
Žádost o převod smlouvy musí být podána výhradně písemně, a to prostřednictvím formuláře Žádost o převod na třetí osobu (právnickou osobu), Žádost o převod smlouvy na třetí osobu (podnikatele) nebo Žádost o převod smlouvy na třetí osobu (nepodnikatele). Originál vyplněné a řádně podepsané žádosti musí být včetně povinných příloh odeslán k posouzení žádosti na adresu sídla společnosti Leasing České spořitelny.
Převod smlouvy je možný pouze na třetí osobu, která je stejné právní formy jako klient (tzn. smlouva, která byla uzavřena s nepodnikatelem může být převedena opět jen na nepodnikatele).
Mám zájem o předčasné doplacení smlouvy
Předběžnou výši doplatku smlouvy získáte prostřednictvím on-line klientské zóny nebo na naší infolince.
Řádně vyplněnou a podepsanou Žádost o předčasné splacení úvěru / Žádost o předčasné ukončení leasingové smlouvy dohodou můžete odeslat na naši emailovou adresu info@leasingcs.cz nebo poštou na adresu sídla společnosti Leasing České spořitelny. Na základě Vaší žádosti Vám vystavíme potvrzení o zůstatku Vašich závazků, po jejichž zaplacení a případném splnění dalších podmínek Vám bude z naší strany odesláno potvrzení o zániku smlouvy, a to spolu s originálem velkého technického průkazu (pokud byl po dobu trvání smlouvy uložen ve společnosti Leasing České spořitelny) a plnou mocí k přihlášení nového vlastníka vozidla (pokud byla jako vlastník vozidla ve velkém technickém průkazu zapsána společnost Leasing České spořitelny).
V případě, že pojištění financovaného vozidla bylo zprostředkováno v rámci Vámi uzavřené smlouvy, dochází společně s jejím ukončením také k jeho zániku. Nezapomeňte tak vozidlo pojistit na své náklady.
Chci odstoupit od smlouvy
Odstoupit od námi uzavřené smlouvy o spotřebitelském úvěru je možné pouze za splnění následující podmínek:
- smlouvu jste uzavřel jako spotřebitel (fyzická osoba nepodnikající) a
- oznámení o odstoupení od smlouvy bude společnosti Leasing České spořitelny doručeno nejpozději do 14 dnů od podpisu námi uzavřené smlouvy (pro tyto účely je možné využít námi připravený formulář Odstoupení od smlouvy o spotřebitelském úvěru).
Odstoupením od smlouvy Vám vzniká povinnost zaplatit společnosti Leasing České spořitelny (i) jistinu poskytnutého úvěru, (ii) úroky za období ode dne, kdy byl úvěr čerpán, do dne, kdy je jistina splacena a (iii) nároky pojišťovny na úhradu pojištění vozidla (bylo-li toto pojištění sjednáno v rámci smlouvy) a to bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů ode dne odeslání tohoto odstoupení. V případě nesplnění této povinnosti je společnost Leasing České spořitelny oprávněna po Vás nárokovat úhradu smluvní pokuty ve výši 0,1 % z dlužné částky za každý den prodlení.
V případě, že pojištění financovaného vozidla bylo zprostředkováno v rámci Vámi uzavřené smlouvy o spotřebitelském úvěru, dochází ke dni odstoupení od smlouvy k jeho automatickému zániku. Nezapomeňte tak vozidlo pojistit na své náklady.